Page Role Paling Penting untuk 2018



Pada tahun 2017, Facebook telah memperkenalkan fungsi 'Live" di Page dan Personal account. Semakin hari semakin ramai yang guna fungsi Facebook Live sebab ia dapat menarik engagement dengan memberikan notification kepada followers dan likers Page kita.

Menggunakan Facebook Live, video yang menarik boleh mendapatkan viewers sehingga 5 angka. Ramai selebriti dan usahawan telah menggunakan Facebook Live ini untuk menarik traffic kepada Page masing-masing.

Akan tetapi, untuk membuat Facebook Live, hanya Admin dan Editor sahaja yang mempunyai access. Sebagai Page owner, memang susah kita nak bagi access Admin atau Editor kepada Page kita betul tak?


Facebook sedar perkara ini dan prihatin, maka Facebook telah mewujudkan satu Page role baru iaitu 'LIVE CONTRIBUTOR'.


Live Contributor akan hanya ada access untuk membuat Facebook Live sahaja. Legalah sikit Admin nak bagi access kepada Page tanya risau data Page akan leak. Sekarang kita dah tahu pentingannya Facebook Live ini untuk dapatkan engagement, untuk 2018 silalah guna Facebook Live dengan kerapnya, kalau boleh invest seorang Instafamous atau artist baru nak up untuk jadikan Live Contributor..

Semoga sharing saya dapat memberi manfaat kepada usahawan online di luar sana. 

Terima Kasih.


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

5 Langkah untuk Verified di Instagram

3 RAHSIA KEJAYAAN HIPSTER POMADE

SEMINAR RAHSIA LONJAKKAN SALES DI BULAN RAMADHAN